17 Haz 2014

Dünya Kupası Boykotu İçin Rebel Ultras Rehberi



Çoğu futbolsever dünya kupası hazırlıklarının ve maçlarının sadece işçiler ve yerli halk için değil, tüm brezilya halkı ve ekonomisi için yarattığı trajik sonuçlardan habersiz. Diğerleri olan biteni çok iyi biliyor fakat ya hiçbir şekilde tepki koyamayacaklarını hissediyor, ya da eninde sonunda futbolun çekiciliğine yenik düşüyor.

Diğer tarafta, bazıları dünya kupasını "boykot" etmeye - ve olayların karanlık tarafına olan muhalif tavırlarından dolayı HİÇBİR MAÇI izlememeye yeminli.

Öte yandan, televizyonda bazı maçları izlememek HİÇBİR ŞEYe yaramıyor! Televizyonda tek bir maç kaçırmadan boykot etmenin çok daha etkili yöntemleri var.

Eğer evdeki televizyonunuzda "reyting ölçme aleti" yoksa, canınız ne istiyorsa izleyebilirsiniz.

Her şeyden önce bariz olanı aydınlığa kavuşturalım: ne yazık ki ya da iyi ki, FIFA, sponsorlar ve dünya kupasından kar eden zincirdeki diğer herkes, sizin maçları tv'de izleyip izlememenizi ZERRE UMURSAMIYOR!

"Ama seyirciyle ilgilenmiyorlar mı? Neticede sponsorluklar ve reklam gelirleri izleyici sayısına göre hesaplanıyor!"

Yukarıda belirttiğimiz gibi, evinizde REYTİNG ÖLÇME ALETİ OLMADIĞI SÜRECE, kimse gerçekten ne izlediğinizi bilemez. 

* Türkiyede reyting ölçümleri 2005'ten itibaren 21 ilde ve 2201 hanede AGB Nielsen Şirketi tarafından yapılmaktadır. Şirketin verdiği bilgilere göre söz konusu hane sayısı 38.935.633 kişiyi (nüfusun yarısından biraz daha az) temsil etmektedir. Bu hanelerin yarısı dünya kupasını izliyor olsa, şirket nüfusun yarısının dünya kupasını takip ettiğini söyleyecektir. Biraz subjektif bir bakış açısı, ama bu daha geniş ve bir başka tartışmanın konusu. 

Bu nedenle, eğer evinde reyting ölçme aleti OLAN insanlardansanız, o zaman dünya kupasını evde seyretmeyerek "boykot" etmenizin bir manası olur ve bu gerçeklik azalan seyirci ölçümlerinde karşılığını bulur.

"Peki ne yapabiliriz" diye düşünüyorsunuz. Çok basit, dünya kupasını izleyin! AMA gerçek bir boykot uygulayın.

Bu boykot nedir? DÜNYA KUPASI SPONSORLARINA TEK BİR KURUŞ BİLE VERMEYİN!!!


Dünya kupasına karşı olanların gerçek düşmanı futbol oyunu olmamalı. Sorun doğal olarak "sözde kar amacı gütmeyen kurum" FIFAnın uygulamalarından kaynaklanıyor, ki kendileri dünya kupasını düzenlemekle sorumlular.

FIFA çoğunlukla endüstri devleri olan şirketlerin bağışlarıyla finanse ediliyor. Bu şirketler brezilya halkının ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmamasını zerre umursamıyorlar; hükümet bütün bir halkı evlerinden çıkarabilir, ormanlar yok edilebilir ve ülkenin tamamına hayal edilemez borçlar yaratılabilir!

Doğal olarak umurlarında olan tek bir şey var- KÂR KÂR KÂR! Maksimum görünürlüğü arttırmak için kendi koşullarını FIFAya zorla kabul ettiriyorlar ve bu yolla, düzenleyici ülkeye de (bu vakada brezilya) baskı kuruyorlar. mesela, FIFA, Brezilya hükümetini stadlarda alkol satışı yasağını kaldırması için zorladı, bu yasak on yıl önce şiddetle mücadele bağlamında getirilmişti. Yeni yasayla birlikte dünya kupasında bira satışlarının %37 artması bekleniyor. Ne tesadüf ki, organizasyonun sponsorlarından biri bira üreten bir amerikan şirketi - budweiser.

Bizim müdahale edebileceğimiz kısım burada başlıyor: gördüğümüz gibi, izleyici sayılarına etki etmemiz imkansız. reklam verenler ürünlerinin görünürlüğü için baştan kararlar vereceklerdir. Ama biz onların gerçek kârları üzerinde etkili olabiliriz - ve bu çok daha önemli!!!

Dünya kupası boyunca ve ardından bir süre daha KİMSE TEK BİR BUDWEISER İÇMEMELİ! gayet kolay (ve bunun dışında cidden boktan bir bira!).

Adidas ayakkabılar almayın, bu da gayet gerçekçi bir amaç!

Mcdonalds'da yemeyin. (Eminiz bazılarınız bunu zor bulabilir... boktan yemek ve sağlığınız için zararlı, milyonlarca brezilyalı için zararlı, ve futbol için zararlı!)

Coca cola içmeyin (yukarda mcdonalds için bahsettiğimiz sebeplerle aynı sebeplerden ötürü).

BU GERÇEK BOYKOT! Facebookta "sinirli" postlar yazmaktan, ya da televizyonu Kapatmaktan daha gerçek. Bu asıl boykot! Canlarının en çok yanacağı yere vurun... CEPLERİ!

(FIFA sponsorlarının tam listesi için BURAYA TIKLAYIN )


FIFA'nın canını daha çok mu yakmak istiyorsunuz? O zaman bir adım ileri gidelim: hiçbir reklam verene TEK BİR KURUŞ DAHİ YOK.

FIFA sadece sponsorluklardan değil, aynı zamanda onlara para ödeyen ulusal kanalların televizyon yayın haklarından da para kazanıyor. Bunlar, sırayla, (FIFAnın sattığı) reklam sürelerini (devre arası, maç öncesi ve sonrası) ödüyor ve bu Dünya Kupasının ticarileşmesini ve Modern Futbolun ruhunu güçlendiriyor.

Biliyoruz ki bazılarınız gerçekten mücadele edecek. Gerçek bir boykot uygulamak istiyorsunuz ve bu sadece Budweiser'a karşı değil, şimdi sizden ülkenizdeki biraları da almaktan sakınmanızı istiyoruz, yani... maç öncesinde, esnasında ve ardında yerel tv kanalınızda reklam veren şirketin biralarını!!! Ve tabi ki, diğer reklamcıların ürünlerini de almaktan sakının, arabalar, mobilya, televizyon, vs. maçlar esnasında geniş reklamlar veren tüm ürünler.

Ve bu sadece TV değil!

Tabi ki dünya kupasını ticarileştiren FIFAnın pazarlaması, sponsorlar ve diğer şirketler televizyonla sınırlı değil. Sizi normalde katılmaya, mesela, bir bilet kazanıp finali yerinde izleyebilmenize olanak sağlayan bir facebook yarışmasına veya bir milli takım forması ya da başka bir şey kazanmanızı teşvik eden yerel biranızdan kendinizi mahrum bırakmak büyük talihsizlik. Genellikle bu yarışmalar bir bildiri ya da bir uygulamada bir beğeni gerektirir. Yani katılımınız onların bir birasını almaktan çok daha fazla önemlidir. Bu tarz durumlarda FIFAyı ve FIFAyı destekleyen içki şirketini destekliyor durumdasınızdır. Daha geniş konuşmak gerekirse, sosyal medyada dünya kupasıyla ne kadar az alakamız olursa, o kadar iyi! Eğer yine de sosyal medyada bu konuda yazıyorsanız, “@fifa” veya “#dünyakupası2014” gibi direkt ifadeleri ve hashtag'leri kesinlikle kullanmayın. Bu referanslar tamamen ölçülebilir ve böylece organizasyonun ve FIFAnın marka değerini arttırır!

Ve şimdi bize “Cidden mi?” diye soruyorsunuz.
Evet, cidden! Sao Paolo'yo gidip Brezilya polisiyle kapışmaya niyetiniz yoksa, yukarıda yazdıklarımız durumu etkilemek için gerçekçi olarak yapabileceğiniz sayılı şeyler. Kapitalizmde sadece talep ve kâr önemlidir. Bize saf diyebilirsiniz, ama biz ev yapımı burgerlerimizi yiyip, markalaşmamış kolamızı içmeyi ve midemizi HERHANGİ BİR dünya kupası maçı öncesi, esnası ve sonrasında reklam vermeyen, bilinmeyen, ufak bir içki firmasının ucuz birasıyla doldurmaya niyetliyiz.

BİRLİKTE ONLARI GERÇEKTEN BOYKOT EDELİM!

REBEL ULTRAS TAKIMI


*metnin orijinalinde yunanistandan bahsedilen kısmı çıkarıp türkiyedeki karşılığını ekledim.

metnin aslına BURAYA tıklayarak erişebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder